W Płocku, na ulicy Kobylińskiego, w pobliżu popularnych placówek handlowych, coraz częściej dochodzi do niebezpiecznych zdarzeń z udziałem pieszych i pojazdów. Mieszkańcy są zaniepokojeni, a sprawa trafiła do miejskiego ratusza dzięki interpelacji radnej Darii Domosławskiej. Jej apel dotyczył potrzeby zainstalowania sygnalizacji świetlnej na przejściu dla pieszych, co mogłoby poprawić bezpieczeństwo w tej okolicy.
Bezpieczeństwo pieszych pod lupą
Radna Domosławska wyraźnie wskazała na problem, jakim jest wysokie ryzyko wypadków w rejonie przejścia dla pieszych w pobliżu Lidla i sklepu PSS Społem. Intensywny ruch w tej części miasta sprawia, że zarówno piesi, jak i kierowcy muszą zachować szczególną ostrożność. Według radnej, montaż sygnalizacji świetlnej byłby krokiem w stronę zwiększenia bezpieczeństwa mieszkańców osiedla Miodowa oraz innych użytkowników drogi.
Decyzja ratusza
W odpowiedzi na interpelację, wiceprezydent Płocka, Piotr Dyśkiewicz, stwierdził, że na chwilę obecną nie ma planów budowy sygnalizacji świetlnej. Argumentuje to koniecznością rozbudowy o skrzyżowanie z ul. Skłodowskiej, co wiązałoby się z szeroko zakrojonymi pracami, w tym z ingerencją w istniejący żywopłot. Żywopłot ten jest chroniony przez Miejscowy Plan Zagospodarowania Przestrzennego, co dodatkowo komplikuje realizację inwestycji.
Alternatywne rozwiązania
Wiceprezydent podkreślił również, że sygnalizacja świetlna jest tylko jednym z potencjalnych rozwiązań problemów z bezpieczeństwem na drogach. Zgodnie z obowiązującymi przepisami, priorytetem jest wykorzystanie innych metod poprawy organizacji ruchu, jeśli są one możliwe i ekonomicznie uzasadnione.
Planowane zmiany w organizacji ruchu
Aby odpowiedzieć na potrzeby mieszkańców, ratusz opracował projekt zmiany organizacji ruchu na ul. Kobylińskiego. Projekt ten zakłada montaż wyspowych progów zwalniających przed przejściem dla pieszych. Takie rozwiązanie ma na celu poprawę bezpieczeństwa pieszych, zmuszając kierowców do zmniejszenia prędkości. Obecnie projekt jest w fazie uzyskiwania niezbędnych opinii i po ich uzyskaniu zostanie wdrożony przez Miejski Zarząd Dróg.