Właśnie trwają wstępne prace związane z projektowaniem towarowej obwodnicy kolejowej w Płocku, która zostanie wyposażona w most nad Wisłą. Ten strategiczny projekt ma na celu usunięcie ciężkiego ruchu kolejowego z centrum miasta. Niemniej jednak, jak na razie nie ma jeszcze szczegółowych informacji dotyczących harmonogramu realizacji projektu ani przewidywanego kosztu inwestycji.
Anna Znajewska-Pawluk, pracująca w Zespole Prasowym PKP Polskich Linii Kolejowych, poinformowała o zakończeniu drugiego etapu studium wykonalności, które obejmowało cztery możliwe scenariusze dotyczące przebiegu obwodnicy na odcinku od Radziwia do Trzepowa w Płocku.
Znajewska-Pawluk dodała, że po przeprowadzeniu szczegółowej analizy kosztów i potencjalnych korzyści, zdecydowano o rekomendacji budowy nowego odcinka obwodnicy po zachodniej stronie Płocka.
W październiku ubiegłego roku informowaliśmy, że przedstawiciele Polskich Linii Kolejowych są w trakcie dyskusji z przedstawicielami miasta Płock, spółki Orlen oraz gminy Stara Biała. Celem tych rozmów jest ustalenie takiego wariantu projektu, który spełni oczekiwania wszystkich zainteresowanych stron.
Podkreślmy, że plany rewitalizacji układu torowego w Płocku i okolicach zostały wcześniej uzgodnione z Centralnym Portem Komunikacyjnym. Ponadto, w ramach projektu zaplanowano budowę nowych, zelektryfikowanych torów między Kutnem a stacją towarową Płock-Trzepowo. Tymczasem nie przewiduje się elektryfikacji odcinka od Płock-Trzepowo do Sierpca.